back to top
15.5 C
Tirana
E shtunë, 18 Tetor, 2025
spot_img
KreuOpinion dhe AnalizëNaftë e lirë, rreziqe të larta: A mund t’ia dalë India pa...

Naftë e lirë, rreziqe të larta: A mund t’ia dalë India pa Rusinë?

Fillimisht erdhën tarifat në gusht – 50% taksa mbi mallrat indiane, të maskuara si ndëshkim për blerjen e naftës ruse.

Pastaj erdhi pretendimi i Presidentit të SHBA-ve, Donald Trump të mërkurën se kryeministri indian Narendra Modi kishte rënë dakord privatisht t’i jepte fund këtyre blerjeve “brenda një periudhe të shkurtër kohore”.

Të nesërmen, Rusia u përgjigj me kujdes, ndërsa India u distancua nga komentet e tij.

I dërguari i Rusisë në Delhi, Denis Alipov, tha se nafta e saj ishte “shumë e dobishme për ekonominë indiane dhe për mirëqenien e popullit indian”.

Qeveria indiane tha se politika e saj e importit “udhëhiqej nga interesat e konsumatorit indian në një skenar të paqëndrueshëm të energjisë”, dhe më vonë një zëdhënës shtoi se nuk ishte në dijeni të “asnjë bisede dje” midis Modit dhe Trump.

E kapur midis një aleati të vjetër në Moskë dhe presionit në rritje nga Washingtoni, politika energjetike e Indisë është bërë një akt delikat balancimi.

Por sa kritike është nafta ruse për ekonominë indiane?

Vitin e kaluar, India, importuesi i tretë më i madh i naftës në botë, bleu 52.7 miliardë dollarë naftë bruto ruse – 37% të faturës së saj të naftës – e ndjekur nga Iraku, Arabia Saudite, Emiratet e Bashkuara Arabe, Nigeria dhe SHBA-të.

Por si u shfaq përzierja energjetike e Indisë në këtë mënyrë?

Para se importet ruse të rriteshin, 10 furnizuesit kryesorë të naftës bruto të Indisë në vitet 2021-22 ishin Rusia, Iraku, Arabia Saudite, Emiratet e Bashkuara Arabe, SHBA-të, Brazili, Kuvajti, Meksika, Nigeria dhe Omani. 31 vendet e mbetura formuan një varg të gjatë marrëveshjesh më të vogla, oportuniste që luhaten me çmimet globale.

Pavarësisht disa perceptimeve popullore se India mbështetet vetëm në naftën ruse, ajo gjithashtu importon vëllime të konsiderueshme nga SHBA-të.

Në vitin 2024, India bleu 7.7 miliardë dollarë produkte nafte amerikane – duke përfshirë 4.8 miliardë dollarë naftë bruto – por prapë kishte një deficit tregtar nafte prej 3.2 miliardë dollarësh me Washingtonin, sipas Iniciativës Globale të Kërkimit të Tregtisë (GTRI), një grup ekspertësh me seli në Delhi.

Midis viteve 2018-19 dhe 2021-22, shporta e naftës së Indisë pësoi ndryshimin e parë të madh.

Importet nga Irani dhe Venezuela – dikur 17% e totalit ose 41 milion ton – u hoqën gradualisht, vendi i tyre u mbush kryesisht nga furnizuesit tradicionalë si Iraku, Arabia Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe, sipas një studimi nga Partha Mukhopadhyay i Qendrës për Kërkime Politike, një grup mendimtarësh me seli në Delhi.

Të dy vendet u përballën me sanksione të rënda, duke e bërë të vështirë për Indinë të vazhdonte të importonte naftë prej tyre.

Tranzicioni i dytë erdhi me luftën e Ukrainës.

Importet e naftës ruse nga India u rritën nga 4 milion ton në vitet 2021-22 në mbi 87 milion ton në vitet 2024-25. Rritja u nxit nga zbritjet e ofruara nga Rusia pas sanksioneve perëndimore, duke e bërë naftën e saj të papërpunuar më tërheqëse për rafineritë indiane.

Pas viteve 2021-22, nafta ruse pati një zbritje mesatare prej 14.1% në vitet 2022-23 dhe 10.4% në vitet 2023-24, duke i kursyer Indisë afërsisht 5 miliardë dollarë në vit – ose 3-4% të faturës së saj të importit të naftës bruto.

Ndërsa treshja e Gjirit – Iraku, Arabia Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe – panë pjesën e tyre të binte me 11 pikë përqindjeje, vëllimet e tyre aktuale mbetën të qëndrueshme ndërsa importet e përgjithshme të Indisë u rritën nga 196 milionë në 244 milionë ton.

Përshtatja ra kryesisht tek të tjerët: importet nga SHBA-ja, Brazili, Kuvajti, Meksika, Nigeria dhe Omani u përgjysmuan më shumë se, dhe “pjesa tjetër” e 31 furnizuesve më të vegjël gjithashtu ra. Disa, si Angola dhe Koreja e Jugut, ndryshuan trendin, dhe madje edhe Venezuela bëri një kthim modest.

“Kështu, rritja e importeve nga Rusia është shoqëruar me një rënie të importeve nga shumë vende, disa prej të cilave panë një rënie drastike të eksporteve të tyre në Indi”, thotë Mukhopadhyay. Me fjalë të tjera, ngritja e Rusisë erdhi në kurriz të pothuajse të gjithë të tjerëve.

Rafineritë masive të Indisë përpunojnë miliona fuçi naftë të papërpunuar çdo ditë për të përmbushur kërkesën në rritje të brendshme dhe të eksportit

Për Indinë, kursimet nga nafta ruse me çmim të zbritur mbeten modeste – nën 1% të faturës së importit të mallrave dhe shërbimeve prej 900 miliardë dollarësh të Indisë – por prapëseprapë arrijnë në një shumë të konsiderueshme prej 9 miliardë dollarësh.

“Nëse India do të ndalonte blerjet ruse, çmimet globale të naftës mund të rriteshin, duke zhdukur ato kursime dhe duke shtuar edhe më shumë kostot e importit – jo vetëm për Indinë, por në mbarë botën. Në fakt, blerja e naftës bruto ruse me zbritje e ka ndihmuar Delhin të mbështesë ekonominë e saj, ndërkohë që ka stabilizuar në heshtje çmimet globale”, thotë Mukhopadhyay.

Megjithatë, çmimet e naftës kanë rënë 27% këtë vit, nga 78 dollarë në 59 dollarë për fuçi – shumë më tepër paqëndrueshmëri sesa mund të shkaktojë një ndalim i importeve indiane nga Rusia. Kërkesa e dobët në tregun e përgjithshëm gjithashtu e bën më të lehtë për vendet e tjera të kompensojnë 4-5% të prodhimit global që përfaqësojnë këto importe, Ai vëren.

Ajay Srivastava, një ish-zyrtar indian i tregtisë dhe kreu i GTRI, thotë se për Indinë, nafta ruse “ofron stabilitet çmimesh dhe pajtueshmëri me rafineritë”.

“Shumica e rafinerive indiane janë të kalibruara për klasa më të rënda të papërpunuara të ngjashme me përzierjen ruse të Urals. Zëvendësimi i tyre me argjilë të lehtë amerikane do të kërkonte rikonfigurim të kushtueshëm dhe mund të ulte rendimentet e naftës dhe karburantit për avionë”, thotë Srivastava.

Përzierja e Urals është një naftë bruto ruse mesatare deri e rëndë, që do të thotë se rafineritë indiane janë të përshtatshme për ta përpunuar atë në mënyrë efikase pa rregullime të mëdha.

Për Delhin, kompromisi është i zymtë: të vazhdohet me naftë ruse me zbritje dhe të rrezikohet hakmarrja e SHBA-ve, ose të kalohet në klasa më të kushtueshme të Lindjes së Mesme dhe Amerikës dhe të përballet me çmime më të larta të karburantit vendas, thotë Srivastava.

Ndërsa Uashingtoni shtrëngon vidat, India e gjen veten në brirët e një dileme – marrëveshja tregtare e vonuar Indi-SHBA varet në fije të perit, dhe zgjedhja midis fitimeve afatshkurtra dhe kostove afatgjata mund të përcaktojë fazën tjetër të lidhjeve dypalëshe./The Guardian

spot_img
ARTIKUJ TË NGJASHËM
- Advertisment -spot_img

Më të Lexuarat